ONT

Uh, jag har haft konstant smärta de tre senaste dagarna. Spenderar dagarna liggandes i fosterställning. Minst 10 toabesök om dagen varav hälften under natten. Gör sjukt ont att äta, trots att jag känner hunger. Måste äta sjukt långsamt och det måste vara gott, annars går det fan inte ner. Tur att man gillar det mesta då möhö. För stora portioner gör att magen ballar ur ännu mer, mindre portioner och ofta funkar bättre. Börjat skolan nu liksom och är redan efter pga denna skit. 

För ni som inte vet har jag crohns, anledningen till att min mage krånglar som den gör. 

Frullebild mwehe, tips om paulun äpple/kanel musli, goood. 


#1 - - Jessica:

Hej, jag har sedan en period tillbaka har en del problem med maten (ätit väldigt hälsosamt och i små mängder) samtidigt som jag tränat en hel del. Min mens har sedan ett år tillbaka försvunnit och jag är väldigt ledsen över detta. Har börjat äta mycket av ALLT och även slutat med träningen helt. Mitt bmi är på gränsen mellan undervikt och normalvikt, har flera vänner som är smalare än mig och de har regelbunden mens.

Min fråga är om du har något tips på vad jag kan göra för att återfå min mens? Har dessutom en enooorm ångest för att jag inte längre kan träna, vad ska jag göra för att bli av med den?!

Tack för en superbra blogg! Du är en stor motivation!!!