STRAWBERRY CHEESECAKE B&J VS HD

Häägen dazs och ben&jerrys har båda smaken strawberry cheesecake i sitt sortiment, jag tänkte ta och jämföra dem i detta inlägg. 

Häägen dazs
Denna är nästintill perfekt, jag överdriver inte. Deras marscapone glass de har som bas här är len, gräddig och fyllig. De små bitarna av kex och jordgubb det finns perfekt mängd av smakar himmel då man får upp alltsammans i en sked. Första från sista sked är god, har man väl börjat är det svårt att sluta med denna glass. Jag har inhandlat denna mer än en gång och kommer utan tvekan att göra det igen. 
Betyg: 9,5/10


Ben&jerrys
Ben&jerrys har en jordgubbsglass som bas som är rätt så god, len och krämig. Virvlar av digestivekex, påminns precis om dem man köper i affär (och de är ju rätt goda så inget fel med det) och så ett par frysta jordgubbar lite här och var vilket jag inte gillade och dessutom sänkte betyget på glassen en aning, som tur var det inte så många av dem. Glassen kändes dessutom lite grynig ibland. Då jag jämför dessa kommer jag fram till att båda är bra glassar, men medan HD levererar en mer balanserad och mogen smak så känns B&J aningens mer barnslig. B&j's variant är definitivt inte dålig, det är bara det att HD's är bättre. Om HD inte finns i frysen och jag är sugen på denna smak så duger b&j, men annars är det nog HD's variant som gäller alla gånger. 
Betyg: 6,5/10


Gillar du alltså b&j strawberry cheesecake så råder jag dig helt klart att pröva häägen dazs variant. Älskar du häägen dazs variant men har inte prövat B&j's så tycker jag inte du behöver göra det då HD ändå är bättre hehe. 



#1 - - Anonym:

Det senaste har jag varit hungrig hela tiden, äter typ 3 mackor + 2 barer mer per dag än vad jag brukar, vet du varför jag är så hungrig? Har ingen ätstörning men är underviktig